Menj vissza   Tozo közösség > Hír > Táplálkozás - Táplálékkiegészítés
Regisztráció Blogok Súgó Tagjaink Mai üzenetek Keresés Mai üzenetek Jelöld a fórumokat olvasottnak

   Szerző

ToZo
XtraAdmin
Hírek: 400
Összes olvasása
   Hír Kategóriák
   Felhasználói Menü
   Táplálkozás

Annak ellenére is, hogy az amerikaiak évente milliókat költenek a diétával kapcsolatos dolgokra, mégis tömegével híznak el. A diétázók 95%-ának növekszik a testsúlya. Minek tudható be ez a jelenség?
   Teljes cikk / hír
„Hamis” liszt a testsúly csökkentésére
a „hamis liszt magas rosttartalmú termék, amely csökkentheti a sütemények és édességek kalóriatartalmát, írja a „Health” című folyóiratban martin Gould, az Egyesült Államok mezőgazdasági minisztériumának vegyésze. Miként a termékről állítja, a süteményekben 40%-kal csökkenthetjük a lisztet anélkül, hogy a fogyasztók észrevennék a különbséget. Ily módon a termék kalóriatartalma 25%-kal csökken.

Miért hibás az étrend?
Annak ellenére is, hogy az amerikaiak évente milliókat költenek a diétával kapcsolatos colgokra, mégis tömegével híznak el. A diétázók 95%-ának növekszik a testsúlya. Minek tudható be ez a jelenség? Sok tényezőnek:
- olyan fiziológiai mechanizmusoknak, amelyek fenntartják az anyagcserét, amikor csökken a kalóriabevitel;
- egy lehetséges genetikai hajlamnak, amely a zsír bizonyos szintre történő csökkenésekor növeli az étvágyat és lassítja az anyagcserét;
- a drasztikus diéták és tartós kövérség következtében „hibásan” működő anyagcsere-folyamatoknak;
- pszichológiai tényezőknek, például a stressznek, a negatív érzelmeknek és annak a kisebbrendűségi érzésnek, amelyet az elhízás okoz egyes személyeknél;
- a testgyakorlás hiányának.
Mi a megoldás? Szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy nem lehet könnyen, gyorsan lefogyni, és hogy a fogyasztás egyidejűleg megköveteli a táplálkozási- és testgyakorlási szokásaink megváltoztatását is. A fogyás legjobb módszere a zsírfogyasztás csökkentése és a rendszeres testgyakorlás kombinált programjának megvalósítása. Ez lassú, ám biztos.

Így nem fog elhízni!
Le lehet fogyni és el lehet kerülni a koplalást a zsírfogyasztás csökkentésével. Az egyik kísérlet résztvevői azáltal, hogy a teljes kalóriafogyasztásukból 20%-kal csökkentették a zsírok bevitelét, 16 hét alatt 6 kilót fogytak, annak ellenére is, hogy nagymennyiségű gyümölcsöt, zöldségféléket, burgonyát és kenyeret fogyasztottak.

A stressz és a hason megfigyelt zsírlerakódás
A stressz hozzájárulhat a has elhízásához, állítja a „Lose Weight naturally”(természetes fogyás) című folyóirat. Az egyik vizsgálattal, amelyet 1462nő bevonásával hajtottak végre, megállapították, hogy a jelentős súlytöbblettel bíró nők különböző pszichiátriai bántalmaktól szenvednek. A vizsgálatok egyik vezetője, dr. Per Bjorntorp, a „Diairo Internacional de Obesidad” szerkesztője rájött arra, hogy a stresszek bizonyos típusai képezhetik a probléma megoldásának a kulcsát. Amikor ugyanis valaki úgy érzi, hogy „leértékelődött”, növekszik a kortizon nevű hormon termelése és ez váltja ki a depressziót, és valószínűleg a has elzsírosodását is.

30 %?
Azt mondják, hogy a zsír nem haladhatja meg napi kalóriafogyasztásunk 30%-át. Pedig van egy nagyon egyszerű lejárás annak a kiszámításához, hogy naponta hozzávetőlegesen mennyi kalóriát fogyasztunk el. Ezt a számot el kell osztani előbb hárommal, majd utána tízzel és így megkapjuk a zsír mennyiségét grammokban. Például:
Kalóriafogyasztás naponta: 1800 kalória, harmadolva: 600 kalória, osztva tízzel a grammok kiszámításához 60 gramm.
Ez a személy naponta 60 gramm zsírt fogyaszt. Egy gramm zsír egyenlő 9 kalóriával.
Lehetséges, hogy ennél a 30%-nál kevesebbet fogyasztunk, amit nem tekinthetünk abszolút határnak.

Diéta és epekövek
Az alacsony kalóriatartalmú élelmiszereknek igen sok hátrányuk van, többek között az is, hogy elősegítik az epekövek képződését. A Harvard Orvostudományi Egyetem egészségügyi szemléje ismertet egy vizsgálatot, amelyet 51 elhízott személy adatainak figyelembevételével végeztek. A résztvevők nyolc héten át naponta csak 500 kalóriát fogyasztottak. Tizenhárman közülük epekövet kaptak, miközben ez nem következett be annál a 26 főnél, akik ugyan az ellenőrzött csoport tagjai voltak (szintén elhízottak), de nem diétáztak, amikor a diétázók csökkentették az élelmiszer-fogyasztásukat, csökkent az epesav termelésük, de emelkedett a koleszterinszintjük. Mivel nem termeltek elegendő epesavat, megjelentek a kövek.
Három személyt meg kellett operálni. Más tanulmányok megállapították, hogy az epesav pótlása megakadályozhatja a kövek kialakulását azoknál a személyeknél, akik hipokalorikus (alacsony kalóriatartalmú) diétát követtek, ám ez a veszélyessége miatt nem ajánlatos.
   szerző:: tozo, at: 2008/05/01

tozo.hu © 2007 by Tozo.hu



Minden időpont GMT +2 alapján jelenik meg. A pontos idő 20:07.